BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

٠٣‏/٠٥‏/٢٠٠٩

إيه هو أحلى يوم فى حياتك؟؟

السلام عليكم أيه هو أحلى يوم فى حياتك؟؟ السؤال دا أتسأل امبارح لما كنت بأتفرج على برنامج على قناة رسالة لاقيت البعض جاوب وكانت الاجابات كلها اجابات روحانية, بمعنى انها متعلقة بالجانب الدينى.. يعنى فى اللى قال : احلى يوم بحياتى لما حفظت القران كله, وفى اللى قال احلى يوم بحياتى لما ربنا يتقبل توبتى, وفى اللى قالت لما لبست الحجاب وهكذا.. ايه رأيكم كل حد يدخل هنا يقول ايه هو احلى يوم بحياته لحد دلوقتى؟؟ ومش عاوزة حد يقولى احلى يوم لسة مجاش؟؟ اكيد كلنا مستنيين الافضل طبعاً لكن برده لازم تقول ايه هو احل يوم عيشته بحياتك لحد دلوقتى.. ومش لازم تكون الاجابات روحانية دينية.. يعنى ممكن يكون احلى يوم دا هو يوم قضيته على البحر وقت الغروب وممكن يوكن احلى يوم دا هو يوم تخرجك من الجامعة مثلاً وممكن يوكون احلى يوم هو يوم اشتغلت فيه شغلانه بتحبها وممكن يوكون احلى يوم هو يوم فرحك او خطوبتك .. فاهمينى ؟؟ انا هبدأ بنفسى: بس اجابتى هتكون منقسمة لجزئين ...... جانب روحانى دينى وجانب شخصى, أولاً الجانب الدينى فأحلى يوم هو أى يوم من أيام رمضان بقضيه فى التعبد لله يعنى عبادة بضمير من كروتيشن يعنى هههههههه,. وثانياً الجانب الشخصى هو يوم خطوبتى من سنة ونص تقريباً كان يوم عسول رغم انى كل لما اتفرج على الصور والفيديوهات احس انى كنت طفلة ومرتبكة ومتلخبطة وعملت تصرفات كتير غبية وقعدوا يضحكوا عليا .. بس بردو هيفضل يوم متميز بحياتى رغم كل لخبطته ..

17 comments:

Eno يقول...

هما كذا يوم مش يوم واحد ولو تسمحيلي هقولك عليهم كلهم :)

اول يوم لما اشتريت الاسدال ولبسته كنت في الاول خايفه اوي من قراري ده لكن لبست وجهزت للنزول وقبل ماانزل دعيت ربنا انه ييسرلي طريقي بيه عشان يزيل خوفي وابعد عن فكرة اني ممكن افكه تاني وفعلا سبحان الله اليوم ده كانت كل حاجه سهله وكنت حاسه اني ربنا راضي اوي عني وكنت مبسوطه اوي بالاحساس ده :)

تاني يوم باه
لما جالي شريك حياتي واللي وقتها كنت بعتبره زي اخواتي ولو اتكلمت معاه بتكلم معاه من المنطلق ده جالي وقالي انه معجب بيه وبااخلاقي وبيتمنا من ربنا اني اكون من نصيبه وقد كان وده من اجمل ايام عمري بجد :))

تالت يوم
كان يوم خطوبتي واللي هو كان اول خطوه نخطيها في حياتنا وكنت اسعد حد في الوقت ده :)

رابع يوم والاخير
يوم كتب كتابي برضه سعادتي بيه كانت بسبب انه خطوه لقدام في علاقتنا ببعض :)

اسفه للتطويل بس الحمد لله لما بفتكر الايام دي بكون سعيده اوووووووووي :)
مرسي علي الموضوع الجميل ده :)

قلب ارهقته الاحلام يقول...

اممممممم

هو يمكن يوم ولادةابن اخويا

بالنسبة ليه غير كده ملقتش ههههههه

معلش حبة كآآآآآآبة :)

تحياتي ياقمررر

وربنا يارب يسعد الجميع

عمرو فكرى يقول...

21-10-2008

MǿиY El-Shreef يقول...

ازيك ياقمرايه

بصي انا هقولك ع طول

احلى يوم ف حياتي كان

11-8-2005

ف جزيره النباتات تحديدا :)

اااه كان يوم

barbie girl يقول...

Eno:
هاى اينو ازيك يا جميلة

أولاً مبروك على الاسدال وربنا يثبتك يارب

وثانياً مبروك على خطيبك او اللى اصبح دلوقتى جوزك وربنا يباركلكم واكيد دى زكريات عمرك ما هتنسيها وربنا يفرحك دايماً معه ويختارلكم الخير ويرزقكم بالذرية الصالحة.. ويارب يكون الفرح قريب بقى وتفرحى اكتر واكتر وبجد بجد سعيدة باجاباتك
:)

barbie girl يقول...

قلب ارهقته الاحلام:

ربنا يخليلك ابن اخوكى ويفرحك بيه دائماً يارب :)

barbie girl يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
barbie girl يقول...

عمرو فكرى:

اهلاً بيك يا عمرو بس نفهم ايه يعنى من التاريخ دا:( يعنى كنت تقول حصل ايه فى التاريخ دا ومتخافش مش هنحسدك يعنى.. عموماً ربنا يفرحك دائماً

barbie girl يقول...

MǿиY El-Shreef :

هاى مونى
ازيك عاملة ايه:

ربنا يفرحك دايماً يارب .. بس مقلتليش ايه جزيرة النباتات دى ؟؟ مسمعتش عنها قبل كدا؟؟ وبعدين انتى بردو محكتيش ايه اللى حصل بجزيرة النباتات وفرحك بقى؟؟؟ وبعديييييييييييييييين؟؟؟

ELMASRYA - MRS WRITER يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
ELMASRYA - MRS WRITER يقول...

سؤال لطيف مدموازيل باربي

وعلى فكرة الأيام الحلوة كتيرة مش بس يوم

أنا هقول اللي هفتكره

فيه يوم حلو قوي اللي هو قررت فيه وعزمت بلا رجعة إني ألبس الملحفة إللي هي أوسع كمان من الإسدال

حسيت إني قهرت الشيطان جوايا اللي كان بيخليني ألبس الحجاب المودرن اللي هو مش حجاب أصلا

وكل لحظة بقهر فيها الشيطان وأقرب من ربنا بتبقى لحظة حلوة حتى لو اليوم مش حلو

وكمان فيه أربع أيام حلوين رغم عذابهم وهما أيام ولاداتي الأربعة لما كنت بفوق وألاقي نفسي لسه عايشة ومش ميتة كنت طبعا بعتبره يوم حلو آخر حاجه

وبعدين تعالي هنا بقى أنا عماله أقول قطة وباربي ونونو وتطلعي في الآخر مخطوبة ؟

خطيبك عارف إنك باربي ولا لأ؟هههههه

يللا هانت كلها نقول سنه مثلا وتتجوزي وتخلفي لينا باربي صغنتوتة تسحب منك اللقب

ربنا يسعدك ويفرح قلبك يا عروستنا الباربي

mahasen saber يقول...

ربنا يحلى كل ايامك

ويسعدك ويهنيكى وتفضلى فاكره يوم خطوبتك وجوازك دايما كافضل ايام حياتك

barbie girl يقول...

Elmasrya:

مبروك عليكى الملحفة يا جميل.. وربنا يهدينا كلنا.. انا لابسة الحجاب العادى مش عارفة إذا هو دا اللى تقصدى عليه كلمة مودرن وللا لاءة.. بس مش مشكلة كل واحد بيجيله وقت ويحب يقرب من ربنا اكتر بس كل شىء وليه وقته..

وربنا يباركلك فى ولادك الاربعة يا جميل ويحميهملك يارب

::::::::: لا ما انا برضه صغنتوته يعنى مش طالما مخطوبة ابقى كبيرة .. انا عندى 23 سنة :) .. معقول باين عليا اصغر من كدا؟؟ كتاباتى طفولية يمكن هههههههههه.. ربنا يفرحك دائما

::::::::::::::::::::::::::::::

محاسن صابر:

اهلاً بيكى استاذة محاسن بس ليه ليه مكتبتيش احلى يوم بحياتك؟؟

Mona Shereif يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الف مليون مبارك الخطوبه ولو انها متأخرة بس انا لسه عارفه من البوست يبقى الحق عليكى اعمل ايه بقى
ربنا يهنيكم يارب ويكتب لكم السعاده والفرحه يارب

مش عارفه اعمل ايه مع اينو علشان ايامها الحلوه زى ايامى سبحان الله العظيم

الاسدال لبسته فى شهر مايو وتحديدا 21 يعنى هحتفل بيه قريب بقالى 3 سنين اهو الحمد لله...

يوم كان فى رمضان 2003 بجد كنت سعيده اووووووووووى ونفسى احساسى ده يرجعلى

يوم قرايه فاتحتى واول كلامى مع محمد

يوم كتب الكتاب " عقبالك يا جميل ان شاء الله"

امبارح لما كان فيه رياح جامده اوى ورحت الارض بتاعتنا والهوا كان بيزقنى جااااااااااامد وكنت هقع ههههههههههه بس كنت سعيده اوى الحمد لله


النهارده علشان اكتشفت انى الحمد لله عشت ايام كتير حلوه وبجد الحمد لله الحمد لله الحمد لله

جزاكى الله كل خير على تذكيرك لنا بأجمل اللحظات

استودعك الله
تسلمى يارب:)

زى الهوا يقول...

والله عصرت نفوخى ومش عارفة ايه احسن يوم .

بس جايز علشان انا مكتئبة اليومين دول فمش حاسة انى مريت باحسن يوم :(

safa7_karmooz يقول...

البوست بتاعك حلو جدا

ربنا يكرمك بجد

خلانى اضحك فى عز منا زعلان..:)

ربنا يجعل كل ايامكم فرحة ان شاء الله ..:)

barbie girl يقول...

sometimes:

ربنا يجعل ايامك كلها فرحة ومبروك الاسدال ويارب يسعدك

::::::::::::

زى الهوا:

واحشانى وواحشتنى رخامتك.. خليكى مع ربنا يا موحة وان شاء الله تخرجى من حالة الاكتئاب دى.. انا بمر بيها كتييييييييير.. بس كله بيطلع فى الغسيل
:::::::::::
مشمش:

اهلاً مشمش.. عاش من شافك بمدونتنا:).. حاول تقرب من ربنا عشان يكرمك ومتحسش بإكتئاب او زعل..